Programování pro děti

nebo úplné začátečníky

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


priklady:pohybkresleni

Program první - pokračování

V předešlém programu jsme se naučili posouvat šipku po scéně podle naší libosti. K pohybu jsme používali klávesu mezerník. Nebylo by ale lepší, kdyby se šipka posouvala sama a my nemuseli pořád horlivě mačkat mezerník? Tady je zadání dnešního úkolu.

Naprogramujte šipku tak, aby se sama posouvala po scéně a když narazí na okraj scény, odrazí se a bude se posouvat opačným směrem, kde se bude celý proces opakovat.

K tomu, aby nám program fungoval správně, budeme potřebovat zajistit několik věcí. Jako první potřebujeme použít cyklus, v němž budeme opakovat posunutí šipky o několik kroků. Tím zajistíme automatické posouvání šipky.

Pokud bysme ale program teď spustili, šipka by nám po nějakém čase „utekla“ mimo scénu. Dalším krokem je tedy zjištění, zda se právě nacházíme na okraji scény. K tomuto použijeme v záložce pohyb. Výsledný kód tak bude vypadat takto :

Jednoduché, že =). A co kdybychom chtěli, aby se šipka sama pohybovala podél okraje scény proti směru hodinových ručiček? Využijeme stávající kód a trochu jej upravíme.

Využijte a vylepšete stávající kód tak, aby se šipka pohybovala podél okraje scény proti směru hodinových ručiček.

Začneme tím, že si šipku přesuneme na střed scény a otočíme směrem doprava. Tentokrát nebudeme chtít odskakovat od okraje, místo toho využijeme v kartě vnímání . Do cyklu stále opakuj vložíme podmínku když. Když se bude šipka dotýkat okraje, otočíme ji o 90 stupňů a budeme dál posouvat. Pokud se okraje dotýkat nebude, tak budeme šipku posouvat dokud do okraje nenarazí.

Pokud ale program zkusíte spustit, zjistíte, že úplně nefunguje tak, jak bysme chtěli. Důvodem je to, že dochází ke kolizím v rohu scény. Řešením je posunutí šipky alespoň o -20 kroků před otočením. Výsledný kód tedy vypadá takhle:

Kreslení

Teď bychom si mohli vyzkoušek kreslení ve Snapu :) .Dalším vylepšením totiž bude kreslení čáry za naší šipkou. K tomu využijeme záložku Pero, kde najdeme možnosti začít s kreslením , přestat kreslit a další nastavení např. barva, šířka pera. Velmi užitečné je také , což smaže všechny nakreslené čáry na scéně. Nám bude stačit vložit /obr pero dolů do našeho kódu, řekněme po otočení šipky.

Dále si můžete s programem pohrát tak, že změníte barvu pera, můžete si zkusit nakreslit libovolně velký čtverec, atd. =) Přeji příjemnou zábavu!

priklady/pohybkresleni.txt · Poslední úprava: 10. 28. 2015 17:48 autor: Lucka Volavková

Nástroje pro stránku